یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۵:۴۶

سفیر دانمارک : از ديدن پیشرفت‌‌های پارس جنوبی شگفت زده شدم

باشگاه خبری فراساحل: سفیر کشور دانمارک در ایران پس از بازدید از طرح‌‌های درحال توسعه پارس جنوبی گفت: از دیدن پیشرفت‌‌های صورت گرفته در پارس جنوبی شگفت زده شدم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، دنی عنان پیشرفت‌‌های صورت گرفته از سوی ایران در توسعه میدان گازی پارس جنوبی را خیره کننده توصیف کرد و گفت: تحت تاثیر تمام آنچه که شما در منطقه پارس جنوبی و در فازهای مختلف انجام ‌‌می‌دهید قرار گرفتم. او افزود که در ابتدای ورود به پارس جنوبی انتظار دیدن چنین شرایطی را نداشته اما به گفته او پس از مشاهده این وضعیت بسیار شگفت زده شده است. سفیر دانمارک در ایران ادامه داد: تمام نمایندگان شرکتهایی که امروز در بازدید از منطقه پارس جنوبی حاضر بودند هم تحت تاثیر این فعالیت‌‌ها قرار گرفته اند.

همکاری با ایران در پارس جنوبی، فرصتی طلایی برای شرکت‌‌های دانمارکی است

سفیر کشور دانمارک در ایران با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت‌‌های ایرانی توانایی‌‌ها و قابلیتهای زیادی در بخش انرژی دارند، حضور شرکت‌‌های دانمارکی در پارس جنوبی را فرصت طلایی آنها برای آغاز همکاری با ایران در زمینه‌‌های مختلف به ویژه در بخش سرمایه گذاری در حوزه انرژی و انتقال تکنولوژی برشمرد. عنان با شاره به اینکه فرصت‌‌های زیادی برای سرمایه گذاری و آغاز فعالیت در ایران وجود دارد گفت: شرکت‌‌های فعال در بخش انرژی این کشور علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در میدان پارس جنوبی هستند.


رقابتی بودن بازار انرژی ایران، عامل سرمایه گذاری و حضور شرکت‌‌های بین المللی

سفیر دانمارک در ایران عنوان کرد: سرمایه گذاری در بازار انرژی ایران مزیت رقابتی دارد ، چرا که هزینه استخراج نفت و گاز در این بازار، به مراتب  کمتر از آن چیزی است که این شرکت‌‌ها در دریای شمال انجام ‌‌می‌دهند. به گفته عنان فعالیت‌‌های حفاری و استخراج نفت و گاز در این منطقه شرایط بهتری دارد و همین امر شرکتهای بین المللی زیادی را مجاب کرده است تا علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران باشند. او با اشاره به این که شرکتهای دانمارکی تجارب، توانایی‌‌ها و امکانات زیادی در زمینه نفت و گاز دارند و با بسیاری از شرکتهای بین المللی در حال همکاری هستند افزود: ما و شرکتهای دانمارکی امیدوار هستیم که در آینده بتوانیم در خصوص توسعه میدان پارس جنوبی با ایران همکاری کنیم . سفیر دانمارک به حضور و بازدید 5 شرکت فعال در بخش انرژی این کشور از طرح‌‌های گازی منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: خوشحالم که فرصت بازدید از فازها و پالایشگاه‌‌های گازی منطقه فراهم شد.این فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌‌های ما بود تا بتوانند با شنیدن توضیحات کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس،آشنایی بیشتری نسبت به منطقه و این شرکت پیدا کنند.

فرصت‌‌های زیادی برای سرمایه گذاری و آغاز فعالیت در ایران وجود دارد

عنان افزود: قطعا بازدیدی که امروز از این منطقه و این شرکت صورت گرفت در کشور ما بازتاب داده خواهد شد و ما به همکاران و شرکتهای دانمارکی خواهیم گفت که فرصت‌‌های زیادی برای سرمایه گذاری و آغاز فعالیت در ایران وجود دارد. وی بازدید از منطقه پارس جنوبی را بسیار رضایت بخش توصیف کرد و گفت: با توجه به شناختی که امروز در حین بازدید از این منطقه و این شرکت بدست آوردیم، در صورت علاقمندی ایران، شرکت‌‌هایی را معرفی خواهیم کرد تا بر سر آغاز فعالیتها در این منطقه مذاکره کنند. بر اساس این گزارش، سفیر کشور دانمارک در ایران به همراه هیئتی تجاری و نفتی از این کشور ( پنجشنبه 4آذرماه ) از طرح‌‌های درحال توسعه پارس جنوبی بازدید و در نشست با کارشناسان و مسئولان شرکت نفت و گاز پارس،زمینه‌‌های همکاری‌‌های احتمالی مشترک میان بخش انرژی دانمارک و این شرکت در منطقه پارس جنوبی را مورد ارزیابی قرار دادند.



  کد خبر : 2831
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :